[french] Accusim & airframe hours

It's big, powerful, and fast.
new reply
erwann44
Airman Basic
Posts: 1
Joined: 18 Dec 2010

[french] Accusim & airframe hours

Post erwann44 »

Bonjour,

Sorry, I don't speak english, so this message will be in french :oops:

Je possède toute la collection A2A accusim, et je ne m'en lasse pas, par contre je rencontre un souci avec deux appareils, sur les P47 et B377 les heures de vol ainsi que l'usure moteur ne sont pas pris en compte d'un vol à l'autre, alors que les données sont parfaitement sauvegardées avec mon piper cub et le B17...

J'ai remarqué que seul mes Piper Cub et B17 possèdent un fichier DAT (ex : B17log.dat) dans mon dossier "user>document>A2A. J'ai retrouvé le fichier DAT du B377 dans mon dossier FSX, je l'ai déplacé avec les 2 autres, mais toujours rien... J'ain également tenté une réinstallation des P47 et B377 et toujours rien...

Je précise que je suis sous Win XP SP2 et que tous mes appareils sont à jour au niveau des patchs.

Merci de votre aide,

Erwann

User avatar
Skycat
Senior Master Sergeant
Posts: 1960
Joined: 11 Nov 2006
Location: Great Falls Army Air Base, Montana

Re: [french] Accusim & airframe hours

Post Skycat »

I have all accusim collection A2A, and I do not grow tired of it, on the contrary I meet a worry with two apparatuses, on P47 and B377 the hours of flight as well as wear motor is not taken into account from a flight to the other one, while data are perfectly safeguarded with my say cub and B17...

I pointed out that alone my Piper Cub and B17 have a file DAT (ex: B17log.dat) in my file " to employ> document> A2A. I found the file DAT of B377 in my file FSX, I moved it with the 2 others, but always nothing... I ain also attracted a reinstatement of P47 and B377 and always nothing...

I add that I am under Win XP SP2 and that all my apparatuses are in day at the level of patchs.

Erwann,

I do not own the B377 so I can't answer questions about that plane.

The P-47 has three .dat files, one for each model, and they are located in the A2A folder inside the FSX main folder. (On my computer, they are located at: C:\Microsoft Flight Simulator X\A2A\P47 ) Look for P47D20log.dat, P47D22log.dat, and P47D23log.dat.

Shift+7 brings up the Maintenance Hangar window. You will see:

AIRFRAME HOURS: #
Engine-Hours: # since overhaul
Condition: (Status)

The P-47 was an early AccuSim product so engine wear isn't recorded as thoroughly as with the B-17. If a component sounds broken or doesn't seem to be working properly, that problem will continue every time you fly until you do a complete Overhaul of the aircraft, which automatically returns the aircraft to 100% health.
Erwann,

Je ne possède pas le B377 donc je ne peux pas répondre aux questions à propos de cet avion.

Le P-47 a trois dossiers .dat, un pour chaque modèle et ils sont trouvés dans la chemise A2A à l'intérieur de la chemise principale FSX. (Sur mon ordinateur, ils sont trouvés à : X\A2A\P47 de Simulateur de Vol de C:\Microsoft) Cherchent P47D20log.dat, P47D22log.dat et P47D23log.dat.

Le changement 7 aborde la fenêtre de Hangar de Maintenance. Vous verrez :

HEURES DE FUSELAGE : *
Heures de locomotive : * depuis la révision
Condition : (Statut)

Le P-47 était un premier produit AccuSim donc les vêtements de locomotive ne sont pas enregistrés aussi tout à fait qu'avec le B-17. Si une composante semble cassée ou ne semble pas travailler correctement, ce problème continuera la chaque fois vous volez jusqu'à ce que vous fassiez une Révision complète de l'avion, qui rend automatiquement l'avion à la santé de 100 %.
I like Thunderbolts! (Click on "Photos")

new reply

Return to “P47 Thunderbolt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest